Gummen oorlog

“Mááááám heb jij een nieuwe gum voor mij”? Daar begon het mee. Die vraag kreeg ik tot kort geleden zo’n 2 a 3x in de week. Wat doet dat manneke toch met al die gummen begon ik me af te vragen. Raakt hij ze kwijt? Geeft hij ze weg? Worden ze gejat? Pakt iemand ze af? Verliest hij ze, net als met een knikkerspelletje of zo? Maar nee hoor niets van dit alles. Als ik hem vraag waar al die andere gummen zijn, die ik eerder heb meegeven, zegt hij laconiek, in mijn etui natuurlijk mam! Maar waarom wil je dan nog meer gummen mee naar school?

“ik sta nu tweede  van de klas mam, en ik wil eerste worden. Maar dan heb ik nog wel heel veel gummen nodig, want het jongetje dat bovenaan staat heeft er hééééééél veel. Aha denk ik, weer een mysterie opgelost, er is dus gewoon een kleine gummen oorlog in de klas.

Afgelopen donderdag is ons zoontje samen met een vriendje uit zijn klas en nog een klasgenootje wezen bowlen. SUPER LEUK!!! Laat dat vriendje nu ook meedoen in de “gummencompetitie”

Experimentje dacht ik toen!

Maak eens een mooi kaartje voor je vriendje om hem te bedanken dat je mee mocht gaan bowlen, zei ik. Dan doen we er ook een mooie gum voor hem bij. Nou DAT was toch wel een  beetje een dilemma voor hem…… niet het weggeven van die gum hoor, want die gunde hij zijn vriendje maar al te graag. Maar het moeilijke punt was, waar kwam zijn vriendje dan terecht in de competitie? Hoe dicht stond hij achter hem. Zou hij hem kunnen inhalen met die extra gum??? Gelukkig zaten er meer gummen in het pakje, die hij dit weekend met goed gedrag kan verdienen, dus hij heeft een prachtige kaart MET gum gemaakt.

20160408_190033.jpg2016-04-08 21.07.57.jpg

 

Plaats een reactie